

1.- Documentació:
Dades bàsiques: Anònim, 547, Mosaic de tesseles, laterals de l'església de San Vidal (Vitale) Ravenna Itàlia.
Relació de l’obra amb l’època: Justinià recupera Itàlia en el seu esforç per tornar a dominar l’Imperi Romà. Es representa als murs de l’eglésia per l’impossibilitat d’anar personalment.
2.- Anàlisi formal i estil:
Iconografia: Els emperadors Justinià i Teodora, amb les seus seguicis de nobles militars i eclesiàstics. Mol fastuosament vestits.
Composició: Tancada i simétrica.
Línies conpositives: Verticals
Recursos tècnics: Línies i colors plans, falta de perspectiva, fons daurat. Integrat a l’àbsis de l’església
Elements propis de l’estil: Simetría, hieratisme, retrat com els romans, més rigidesa que els mosaics anteriors.
Relació entre funció i forma: Presideix l’altar, zona santa i privada de l’església.
Iconologia: Cesaropapisme (emperador i papa) Personatges importants com a Belisari (militar)i Maximinus (bisbe) Crismó (Creu ritual a l’escut del soldat) L’emperador te una safata d’ofrenes (pa) i l'emperadriu una copa (càliz) de vi. Suport de l’exercit i l’església.
Transcendència de l’obra, urbanisme i breu biografía: Art bizantí d’enorme prestigi a Itàlia i Occident. Els mosaics seran copiats a les esglésies romàniques i influiran en obres contemporànies com ara El Palau de la música catalana
Funció : Propagandística, religiosa i decorativa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada